Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Veľká cena Rakúska – pretek deviaty

4. 7. 2016

Spielberg, 3. júl 2016 – Veľkú cenu Rakúska vyhral pilot Mercedesu Lewis Hamilton z pole position. Napínavý súboj s tímovým kolegom Nicom Rosbergom sa odohral v poslednom kole. Rosberg s cieľom získať lepšiu pozíciu taktizoval s návštevou boxov. Po súboji a drobnom kontakte s Hamiltonom skončil nakoniec štvrtý.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi boli teploty v Rakúsku výrazne nižšie. Na začiatku pretekov ukazoval teplomer 16 °C (vzduch) a 24 °C (asfalt). Viac než teploty mal na stratégie závodných tímov vplyv výjazd "safety car". Tímom bol umožnený voľný „pit stop“, ktorý sa obišiel bez významnej zmeny pozícií na trati.

Na rozdiel od ostatných, zvolili Ferrari a Red Bull inú stratégiu. Na úvod pretekov dali prednosť super mäkkej zmesi pred ultra mäkkou, ktorú si naopak vybralo desať predných jazdcov, pretože je o cca pol sekundy rýchlejšia. Behom prvého dlhého stintu zradila Sebastiana Vettela pneumatika. Dôvod prečo k tomu prišlo zatiaľ nie je známy, ale spoločne s Ferrari sa hľadajú možné príčiny defektu. Podľa všetkých indícií to vyzerá na ojedinelý defekt, pretože zatiaľ sa nič podobného inému jazdcovi neprihodilo.Po druhej zastávke sa rozhorel boj medzi trojicou jazdcov – Hamiltonom, Rosbergom a Verstappenom. Pilot Red Bullu zastavil v boxoch iba jedenkrát, Hamiltona a Rosberga delila menej než jedna sekunda. Aj vďaka tomu bol tento pretek jedným z tých, ktoré si budeme pamätať.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „S Ferrari hľadáme príčinu defektu na vozidle Sebastiana Vettela. Stratégie voľby a prezúvanie pneumatík boli pri Veľkej cene Rakúska rozhodujúce. Behom preteku, kde sa bojovalo až do posledného kola sme videli veľa rôznych stratégií. Tímy nastupovali do preteku s minimom informácií, ktoré získali počas voľného tréningu a v kvalifikácii. Bodoval ten, kto sa lepšie dokázal vyrovnať meniacimi sa podmienkami.“

Fakty: Predpovedali sme, že najlepšia stratégia bude s dvoma zastávkami – štart na ultra mäkkej zmesi a následne prechod na mäkkú zmes a zotrvanie na nej. Výjazd "safety car" po Vettelovej nehode narušil spolu s nízkymi teplotami trate naše predpovede. Hamilton prezúval dvakrát, v 21. a 54. kole.


Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/austria-2016-race


                                                                                     


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.