V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Nemecký magazín Autobild priniesol prvé tohtoročné testy letných pneumatík, tentoraz v rozmere 225/50 R17, ktorý obúvajú napríklad vozidlá Škoda Octavia / Yeti, Ford Galaxy / S-MAX, Peugeot 3008, Audi A5 alebo BMW X1. Zároveň uplatnil svoju tradičnú metodiku: zmeral brzdnú dráhu 52 rôznych dezénov a najlepších 20 podrobí v najbližších dňoch ďalšiemu testovaniu.
Prvú priečku drží Continental PremiumContact 6, medzi TOP 20 sa pomerne nečakane dostali aj značky ako Falken, Uniroyal a Fulda. Až na jednu výnimku však ide o známe a ďalšími testami preverené pneumatiky.
Aj keď je brzdná dráha v klasických testoch len jedným ukazovateľom z mnohých, poskytuje maximálne objektívny a najdôležitejší údaj zo všetkých. Je jasné, že prémioví výrobcovia potom k vynikajúcemu brzdnému výkonu pridajú oproti konkurencii aj dlhšiu životnosť alebo lepšiu odolnosť voči aquaplaningu. Pneumatiky brzdili z rýchlosti 80 km / hod na mokre a zo 100 km / hod na suchu. Rozdiel medzi pneumatikami v TOP 20 potom bol až 6 m na mokrom povrchu a 3 m na suchu. "
Súčet brzdných dráh najlepšieho Continentalu je 69,9 m. U najhoršieho dezénu zo všetkých - Autogrip Grip200 sa toto číslo zastavilo na 88,7 m. Rozdiel je neuveriteľných 18,8 m, teda viac ako 6 priechodov pre chodcov. Medzi plášťami s najhoršími výsledkami možno nájsť aj "obvyklé podozrivé" - pneumatiky Achilles, Zeetex, Goform, Tristar alebo Formula, kedy je dôležité pred týmito nepreverenými značkami varovať.
Medzi najlepších 20 sa síce nedostal, napriek tomu podal očakávané výsledky a umiestnil sa v strede poľa. Hovoríme o najobľúbenejšom českom letnom dezéne: Barum Bravuris 3HM s brzdnou dráhou celkom 79,7 m (za mokra: 42,1 m + na suchu: 37,6 m). Ak by komukoľvek pripadal taký výsledok zlý, môžeme sa domnievať, že by v menšom rozmere (15 a 16 palcov) dopadol lepšie. Spolu s českou značkou sa v strede poľa (odporúčame s výhradami) umiestnili tiež BF Goodrich G-Grip, Nexen N'Fera SU1 alebo General Altimax Sport. Pri jazde na týchto pneumatikách platí, že by motoristi mali mať dlhšiu brzdnú dráhu neustále na vedomí.
V úvode padla zmienka o tom, že najmenší súčet brzdných dráh má Continental PremiumContact 6. Na suchu však najviac boduje Pirelli P7 Cinturato Blue, na mokre dominujú Bridgestone Turanza T001. Continental preto vyhráva predovšetkým vďaka vyrovnaným výkonom bez ohľadu na disciplínu. Pokiaľ je pre niekoho cena tým najzásadnejším parametrom, môže si vybrať aj medzi TOP 20 pneumatikami. Zaujímavou voľbu môže predstavovať Hankoook Ventus Prime3 K125, ktorý má podobné výkony ako víťaz. Aj keď by sme v tomto prípade radšej počkali na ďalší test a väčší počet disciplín, kde spravidla viac bodujú prémioví výrobcovia.
Prečo je Subaru Forester už roky populárnym SUV? Prinášame 10 faktov o jeho bezpečnosti, priestrannosti, AWD a nízkych nákladoch na prevádzku.
Celý článokAko kúpiť zimné pneumatiky online bez chýb: kde nájdete rozmer, ako filtrovať ponuku a čo robiť, ak si nie ste istí výberom.
Celý článokUTAC test pneumatík 2025 v rozmere 225/45 R17. Porovnanie letných a celoročných modelov ukázalo jasné rozdiely v brzdení a ovládaní.
Celý článokUHP pneumatiky: špičkový výkon, kratšia brzdná dráha a stabilita pri vysokých rýchlostiach. Vysvetlíme, prečo sú viac než len športové obutie.
Celý článokZhrnutie ADAC 2025: ktoré celoročné pneumatiky už naozaj fungujú, víťazi aj prepadáky a tipy na výber pre bežných vodičov aj elektromobily.
Celý článokFarebné bodky na bočnici pneumatiky nie sú len ozdoba – majú význam pre vyváženie a montáž. Prečítajte si, čo znamenajú.
Celý článokSkladom na 8 pobočkách
91,66 €
Expedujeme bežne do 3 dní
62,51 €
Skladom na 5 pobočkách
49,20 €
Skladom na 1 pobočke
100,26 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.