Účet mám a chcem se prihlásiť
V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Michelin podporuje nové európske nariadenie R117-04 o výkonnosti opotrebovaných pneumatík pre osobné vozidlá
Spoločnosť Michelin podporuje nové európske nariadenie R117-04 o výkonnosti novo vyrábaných pneumatík pre osobné vozidlá v okamihu ich opotrebenia, ktoré začína platiť 1. júla 2024. Umožňuje zaručiť vyššiu bezpečnosť na cestách a taktiež riešiť otázky ochrany planéty, ako aj kúpnej sily európskych motoristov.
Pre Skupinu Michelin je podstatné informovať spotrebiteľov o význame výkonnosti ich pneumatík v okamihu, kedy sú opotrebené. Táto transparentnosť je o to dôležitejšia, že niektoré vlastnosti pneumatík sa postupom času zhoršujú, najmä z hľadiska bezpečnosti.
Toto nové európske ustanovenie zahŕňa prísny zákonný test, ktorý umožňuje zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zároveň povzbudzuje motoristov, aby sa spoliehali na dôveryhodné pneumatiky, a to až do zákonom stanovenej hĺbky dezénu 1,6 mm.
Prísny test pre vyššiu bezpečnosť
Test brzdných vlastností pneumatík za mokra, ktorý prijali európske orgány, meria vzdialenosť, ktorú vozidlo potrebuje na spomalenie z rýchlosti 80 na 20 km/h na štandardnom povrchu vozovky pokrytej vodným filmom s výškou 1 mm. Okrem týchto špecifických bodov zahŕňa test aj ďalšie presné parametre, ako je koeficient priľnavosti vozovky alebo okolitá teplota. V súlade s predpismi sú testy brzdenia na mokrom povrchu už teraz v platnosti pre stanovenie prahu bezpečnosti nových pneumatík a sú široko uznávané v celom odbore pneumatík. Zohľadňujú taktiež extrémnejšie situácie, s ktorými sa môže motorista na vozovke stretnúť.
Vyvíjanie pneumatík, ktoré sú výkonné od prvého do posledného kilometra, je súčasťou DNA spoločnosti Michelin a vychádza z konštrukčných rozhodnutí spoločnosti, ktorých jediným cieľom je bezpečnosť používateľov. Napríklad pri brzdení na mokrej vozovke dokáže opotrebená pneumatika Michelin vyvinutá tak, aby si zachovala svoje brzdné vlastnosti po celú dobu životnosti, zabrzdiť v priemere o 3,4 m skôr, než nová konkurenčná pneumatika (2). Táto vzdialenosť predstavuje približne dĺžku jedného automobilu, teda niekoľko metrov, ktoré sú v prípade núdzového brzdenia rozhodujúce.
Spoločnosť Michelin je celosvetovo uznávaná pre svoje investície do výskumu a vývoja. Skupina každoročne investuje takmer 1,2 miliardy eur do inovácií, výskumu a vývoja. Toto veľké úsilie umožňuje 6 000 výskumným pracovníkom Michelinu vytvárať napríklad novú stavbu pneumatík, inovatívne dezény, a dokonca aj objavovať kompozitné materiály s doposiaľ nevídanými vlastnosťami. Konštrukčné rozhodnutia spoločnosti Michelin sú zárukou optimálnej bezpečnosti, najmä pri brzdení na mokrej vozovke, či už je pneumatika nová alebo opotrebená.
Nariadenie, ktoré zároveň chráni planétu a kúpnu silu motoristov
Podľa štúdie spoločnosti Michelin je 50 % pneumatík vyradených z prevádzky pred dosiahnutím zostávajúcej hĺbky behúňa 3 mm.
Uplatnenie tohto nariadenia ovplyvní dopyt po nových pneumatikách v Európe, ktorá by sa mohla znížiť o 128 miliónov kusov (3) ročne, čo povedie k zníženiu emisií CO2 o približne 6,6 milióna ton (4). V celosvetovom meradle je každoročne predčasne vyradených z prevádzky 400 miliónov pneumatík, čo by znamenalo zníženie emisií CO2 o 35 miliónov metrických ton CO2, teda množstva, ktoré mesto ako New York vyprodukuje za šesť mesiacov.
Používanie pneumatík počas dlhšej doby taktiež umožní chrániť kúpnu silu spotrebiteľov. Ide takmer o 7 miliárd eur (5), ktoré by mohli európski motoristi každoročne ušetriť.
Zdroj : TLAČOVÁ SPRÁVA @MichelinNews
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.