Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Veľká cena Monaka - pretek šiesty

1. 6. 2016

Monako, 29.máj 2016 – Kvôli daždivému počasiu odštartovala Veľká cena Monaka za safety care, čo tímom úplne narušilo plánované stratégie, pretože všetci jazdci museli v súlade s predpismi nahodiť mokré obutie
. Keď safety car po siedmych kolách uvoľnil trať, začala väčšina jazdcov postupne prezúvať na zeleno označené pneumatiky pre prechodné podmienky. Jazdec Mercedesu Lewis Hamilton bol jedným z dvoch pretekárov, ktorý ďalej jazdil na mokrých pneumatikách. Až v 31. kole prezul na ultra mäkkú zmes.
Jazdec Red Bullu Daniel Ricciardo prezul na super mäkkú zmes, ale vinou neobvykle dlhej zastávky v boxoch sa do vedenia miesto neho dostal Hamilton, čo následne odštartovalo atraktívny súboj medzi nimi.
Alternatívnu stratégiu prijal pilot Force India Sergio Perez, ktorý z ôsmej pozície na rošte prišiel do cieľa ako tretí. Pneumatiky pre prechodné podmienky vymenil za žlté P Zero s mäkkou zmesou.
V priebehu celého preteku sa uplatnilo všetkých päť typov pneumatík – mokré, prechodné, mäkké, super mäkké a ultra mäkké. Pretože v prvej polovici preteku bola voda na trati, nebol dôvod prezúvať na dve slickové zmesi. Jazdec Mercedesu odjazdil celých 47 kôl na ultra mäkkej zmesi a nakoniec s týmito pneumatikami stanovil najrýchlejšie kolo závodu.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli:
„Bolo na každom tíme, aby posúdil, kedy je ideálna doba na prechod z mokrej zmesi na zmes pre prechodné podmienky. Pretože tímy nemajú žiadne relevantné dáta získané z poslednej generácie vozidiel na mokrej trati v Monaku, museli svoje stratégie voliť podľa aktuálnych podmienok. Vďaka tomu sme boli svedkami mnohých rôznych stratégií. Kľúčovým krokom k víťazstvu Lewisa Hamiltona bolo rozhodnutie zostať dlho na mokrej zmesi a následne prejsť na zmes ultra mäkkú. Mix stratégií zapríčinil, že veľa jazdcov dojazdilo s lepším umiestnením, než z ktorého štartovali a to na trati, kde je predbiehanie veľmi náročné.“


Fakty : Predpovedali sme, že najrýchlejšou stratégiou bude tá s s dvoma zastávkami, eventuálne s jednou zastávkou zahrňujúcou prezutie z ultra mäkkej zmesi na super mäkkú zmes. Dážď však všetko zmenil. Hamilton na konci 31. kola vymenil mokrú zmes za ultra mäkkú, rovnakú taktiku zvolil Pascal Wehrlein z tímu Manor.




Pre viac informácí navštívte prosím naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://http//www.pirelli.com/global/en-ww/monaco-2016-race

 


Magazín
15. Október 2025

Tlak v zimných pneumatikách – kompletné fakty a dáta

Zistite, prečo tlak v zimných pneumatikách klesá a o koľko ho treba zvýšiť. Praktické odporúčania pre bezpečnú a úspornú jazdu v zime.

Celý článok
13. Október 2025

Povinné zimné pneumatiky v Česku – pravidlá a dátumy

Zistite, kedy sú v Česku povinné zimné pneumatiky, aká je minimálna hĺbka dezénu a aké pokuty hrozia za ich absenciu.

Celý článok
13. Október 2025

Pneumatika z Púchova víťazí v britskom teste Auto Express 2025

Model Continental WinterContact TS 870 vyrábaný v Púchove získal víťazstvo v teste Auto Express 2025. Slovenský úspech na britskej pôde.

Celý článok
10. Október 2025

Veľký test zimných pneumatík Auto Bild 2025 – víťazi a porazení

Veľký test zimných pneumatík Auto Bild 2025 odhalil víťazov aj porazených. Michelin dominuje, Barum prekvapil. Pozrite si výsledky na Mikona.sk

Celý článok
7. Október 2025

Minimálny dezén zimných pneumatík

Zistite, aká je minimálna hĺbka dezénu zimných pneumatík podľa zákona na Slovensku a prečo odborníci odporúčajú výmenu už pri 4 mm.

Celý článok
6. Október 2025

Zľava 10 % na sezónne prezutie a uskladnenie pneumatík – len do 10. októbra

Zľava 10 % na prezutie a uskladnenie pneumatík platí už len tento týždeň! Objednajte sa online na Mikona.sk a prezujte bez čakania ešte pred sezónou.

Celý článok

Doporučujeme z našej ponuky

Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

 

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.