Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Veľká cena Monaka - pretek šiesty

1. 6. 2016

Monako, 29.máj 2016 – Kvôli daždivému počasiu odštartovala Veľká cena Monaka za safety care, čo tímom úplne narušilo plánované stratégie, pretože všetci jazdci museli v súlade s predpismi nahodiť mokré obutie
. Keď safety car po siedmych kolách uvoľnil trať, začala väčšina jazdcov postupne prezúvať na zeleno označené pneumatiky pre prechodné podmienky. Jazdec Mercedesu Lewis Hamilton bol jedným z dvoch pretekárov, ktorý ďalej jazdil na mokrých pneumatikách. Až v 31. kole prezul na ultra mäkkú zmes.
Jazdec Red Bullu Daniel Ricciardo prezul na super mäkkú zmes, ale vinou neobvykle dlhej zastávky v boxoch sa do vedenia miesto neho dostal Hamilton, čo následne odštartovalo atraktívny súboj medzi nimi.
Alternatívnu stratégiu prijal pilot Force India Sergio Perez, ktorý z ôsmej pozície na rošte prišiel do cieľa ako tretí. Pneumatiky pre prechodné podmienky vymenil za žlté P Zero s mäkkou zmesou.
V priebehu celého preteku sa uplatnilo všetkých päť typov pneumatík – mokré, prechodné, mäkké, super mäkké a ultra mäkké. Pretože v prvej polovici preteku bola voda na trati, nebol dôvod prezúvať na dve slickové zmesi. Jazdec Mercedesu odjazdil celých 47 kôl na ultra mäkkej zmesi a nakoniec s týmito pneumatikami stanovil najrýchlejšie kolo závodu.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli:
„Bolo na každom tíme, aby posúdil, kedy je ideálna doba na prechod z mokrej zmesi na zmes pre prechodné podmienky. Pretože tímy nemajú žiadne relevantné dáta získané z poslednej generácie vozidiel na mokrej trati v Monaku, museli svoje stratégie voliť podľa aktuálnych podmienok. Vďaka tomu sme boli svedkami mnohých rôznych stratégií. Kľúčovým krokom k víťazstvu Lewisa Hamiltona bolo rozhodnutie zostať dlho na mokrej zmesi a následne prejsť na zmes ultra mäkkú. Mix stratégií zapríčinil, že veľa jazdcov dojazdilo s lepším umiestnením, než z ktorého štartovali a to na trati, kde je predbiehanie veľmi náročné.“


Fakty : Predpovedali sme, že najrýchlejšou stratégiou bude tá s s dvoma zastávkami, eventuálne s jednou zastávkou zahrňujúcou prezutie z ultra mäkkej zmesi na super mäkkú zmes. Dážď však všetko zmenil. Hamilton na konci 31. kola vymenil mokrú zmes za ultra mäkkú, rovnakú taktiku zvolil Pascal Wehrlein z tímu Manor.




Pre viac informácí navštívte prosím naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://http//www.pirelli.com/global/en-ww/monaco-2016-race

 


Magazín
2. Máj 2025

Najlepšie pneumatiky pre Škodu Kodiaq – letné, zimné aj celoročné tipy

Zistite, aké sú ideálne pneumatiky pre Škodu Kodiaq. Rozmery, sezónne tipy a odporúčané značky na mikona.sk – pre bezpečnú jazdu po celý rok.

Celý článok
2. Máj 2025

Akcie na letné pneumatiky – ponuka kvalitných pneumatík za skvelé ceny

Využite akcie na letné pneumatiky. Značkové modely vo výpredaji skladom. Ušetrite na letnom obutí pre osobné autá aj SUV na Mikona.sk.

Celý článok
2. Máj 2025

Kvalitné pneumatiky – bezpečnosť, výkon a komfort pre vaše auto

Kvalitné pneumatiky zaručia tichú, bezpečnú a úspornú jazdu. Vyberte si spoľahlivé modely od overených značiek v ponuke Mikona.sk.

Celý článok
29. Apríl 2025

Pneumatiky pre Škodu Kamiq: Všetko, čo potrebujete vedieť pri výbere

Pneumatiky pre Škodu Kamiq – sprievodca výberom správnych rozmerov, značiek a typov pneumatík pre bezpečnú a komfortnú jazdu.

Celý článok
28. Apríl 2025

Pneumatiky pre autá Škoda – kompletný sprievodca pre všetky modely

Hľadáte ideálne pneumatiky pre Škodu? Pozrite si náš sprievodca rozmermi a odporúčaniami pre všetky modely Škoda. Spoľahnite sa na mikona.sk.

Celý článok
28. Apríl 2025

Pneumatiky pre Škodu Fabia – rozmery, odporúčania, najlepšie modely

Hľadáte pneumatiky pre Škodu Fabia? Poradíme vám správne rozmery, odporúčané značky aj najlepšie modely pneumatík. Prehľadný sprievodca od mikona.sk.

Celý článok

Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.