V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Spielberg, 3. júl 2016 – Veľkú cenu Rakúska vyhral pilot Mercedesu Lewis Hamilton z pole position. Napínavý súboj s tímovým kolegom Nicom Rosbergom sa odohral v poslednom kole. Rosberg s cieľom získať lepšiu pozíciu taktizoval s návštevou boxov. Po súboji a drobnom kontakte s Hamiltonom skončil nakoniec štvrtý.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi boli teploty v Rakúsku výrazne nižšie. Na začiatku pretekov ukazoval teplomer 16 °C (vzduch) a 24 °C (asfalt). Viac než teploty mal na stratégie závodných tímov vplyv výjazd "safety car". Tímom bol umožnený voľný „pit stop“, ktorý sa obišiel bez významnej zmeny pozícií na trati.
Na rozdiel od ostatných, zvolili Ferrari a Red Bull inú stratégiu. Na úvod pretekov dali prednosť super mäkkej zmesi pred ultra mäkkou, ktorú si naopak vybralo desať predných jazdcov, pretože je o cca pol sekundy rýchlejšia. Behom prvého dlhého stintu zradila Sebastiana Vettela pneumatika. Dôvod prečo k tomu prišlo zatiaľ nie je známy, ale spoločne s Ferrari sa hľadajú možné príčiny defektu. Podľa všetkých indícií to vyzerá na ojedinelý defekt, pretože zatiaľ sa nič podobného inému jazdcovi neprihodilo.Po druhej zastávke sa rozhorel boj medzi trojicou jazdcov – Hamiltonom, Rosbergom a Verstappenom. Pilot Red Bullu zastavil v boxoch iba jedenkrát, Hamiltona a Rosberga delila menej než jedna sekunda. Aj vďaka tomu bol tento pretek jedným z tých, ktoré si budeme pamätať.
Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „S Ferrari hľadáme príčinu defektu na vozidle Sebastiana Vettela. Stratégie voľby a prezúvanie pneumatík boli pri Veľkej cene Rakúska rozhodujúce. Behom preteku, kde sa bojovalo až do posledného kola sme videli veľa rôznych stratégií. Tímy nastupovali do preteku s minimom informácií, ktoré získali počas voľného tréningu a v kvalifikácii. Bodoval ten, kto sa lepšie dokázal vyrovnať meniacimi sa podmienkami.“
Fakty: Predpovedali sme, že najlepšia stratégia bude s dvoma zastávkami – štart na ultra mäkkej zmesi a následne prechod na mäkkú zmes a zotrvanie na nej. Výjazd "safety car" po Vettelovej nehode narušil spolu s nízkymi teplotami trate naše predpovede. Hamilton prezúval dvakrát, v 21. a 54. kole.
Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/austria-2016-race
Vyberáte celoročné pneumatiky? Tu je krátky prehľad najlepších modelov pre rok 2025 vrátane odporúčaní pre slovenské cesty.
Celý článokPlánujete cestu autom po Európe? Pozrite si prehľad cien diaľničných známok a mýtneho na leto 2025 vrátane oficiálnych stránok na ich nákup.
Celý článokLetná kontrola pneumatík zadarmo! V Mikone skontrolujeme tlak, dezén aj stav rezervy, aby ste mohli cestovať bezpečne a bez starostí.
Celý článokCeloročné pneumatiky Nokian Seasonproof 2 zvíťazili v teste Tyre Reviews 2025 medzi pneumatikami pre SUV. Vynikla na mokre, snehu aj v komforte.
Celý článokTest letnej pneumatiky Matador Hectorra 5. Pozrite si recenzie, výhody, nevýhody a parametre z testov Auto Bild a TyreReviews.
Celý článokZistite, ako Michelin ovplyvňuje výsledky 24 hodín Le Mans. Pretekové pneumatiky, víťazné zmesi a technológie, ktoré rozhodujú o úspechu.
Celý článokSkladom na 7 pobočkách
92,51 €
Skladom na 15 pobočkách
62,98 €
Skladom na 2 pobočkách
49,20 €
Expedujeme bežne do 3 dní
119,79 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.