V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Relatívne dramatický rast cien surovín, kedy sa cena kaučuku zdvihla za posledných 12 mesiacov na dvojnásobok, núti všetkých výrobcov k zdražovaniu konečných produktov. Dochádza medzi nimi k neobyčajnej zhode, pretože všetci hovoria o navýšenie o 8%.
O zdražovaní začal ako prvý otvorene hovoriť Trelleborg, najväčší svetový výrobca poľnohospodárskych, lesných a priemyselných pneumatík, ktorý zdvihol paušálne svoje ceny u produktov Trelleborg a Mitas s platnosťou od 1. januára 2017 o 5%.
A vzápätí sa k nemu pridali aj protektoráři na čele s talianskou značkou Marangoni. Marangoni Industrial Tyres oficiálne tlačovou správou oznámil, že od 1. februára dvíha ceny všetkých svojich produktov o 6%. Medzi najdôležitejšími faktormi ovplyvňujúcimi nárast ceny finálneho produktu Marangoni vidí zvýšenie dopytu po surovinách a oslabovanie eura voči doláru.
Oznámenie jednotlivých výrobcov o zdražovaní koncových produktov sa však doteraz týkali viacmenej severoamerického trhu, kedy Bridgestone Americas Tire Operations oznámil navýšenie cien pneumatík s účinnosťou od 1. januára ako pre osobné vozidlá, ľahké úžitkové vozidlá, nákladné vozidlá a autobusy, tak pre pneumatiky OTR, poľnohospodárske pneumatiky, protektorovacie produkty a duše. U jednotlivých produktov bolo navýšenie ceny rozdielne, v žiadnom prípade však neprekročilo 8%. Tiež Michelin vydal tlačové vyhlásenie, v ktorom sa tiež odvoláva na rast ceny surovín a vedľa amerického kontinentu avizuje zvýšenie cien všetkých produktov aj na európskom trhu o 8% s účinnosťou od 1. apríla 2017. Michelin k tomu ešte dodáva, že v závislosti na pohybe cien surovín možno očakávať, že ceny jeho produktov budú v oboch smeroch reagovať na tento pohyb svojou konečnou cenou. Stranou nezostala ani Yokohama Tire Corporation, ktorá pre severoamerický trh oznámila navýšenie cien svojich produktov o 7%, a to rovnako ako Michelin od 1. apríla 2017.
Ponúka sa otázka, prečo zdražovanie štartuje hlavne na severoamerickom trhu. Rovnaká otázka tiež otvára priestor pre špekulácie. Že by americká cenotvorba mala hypoteticky výrazne menší priestor pre manévrovanie v závislosti na pohybe výrobných nákladov?
Zdroj: pneurevue.cz
Relatívne dramatický rast cien surovín, kedy sa cena kaučuku zdvihla za posledných 12 mesiacov na dvojnásobok, núti všetkých výrobcov k zdražovaniu konečných produktov. Dochádza medzi nimi k neobyčajnej zhode, pretože všetci hovoria o navýšenie o 8%.
O zdražovaní začal ako prvý otvorene hovoriť Trelleborg, najväčší svetový výrobca poľnohospodárskych, lesných a priemyselných pneumatík, ktorý zdvihol paušálne svoje ceny u produktov Trelleborg a Mitas s platnosťou od 1. januára 2017 o 5%.
A vzápätí sa k nemu pridali aj protektoráři na čele s talianskou značkou Marangoni. Marangoni Industrial Tyres oficiálne tlačovou správou oznámil, že od 1. februára dvíha ceny všetkých svojich produktov o 6%. Medzi najdôležitejšími faktormi ovplyvňujúcimi nárast ceny finálneho produktu Marangoni vidí zvýšenie dopytu po surovinách a oslabovanie eura voči doláru.
Oznámenie jednotlivých výrobcov o zdražovaní koncových produktov sa však doteraz týkali viacmenej severoamerického trhu, kedy Bridgestone Americas Tire Operations oznámil navýšenie cien pneumatík s účinnosťou od 1. januára ako pre osobné vozidlá, ľahké úžitkové vozidlá, nákladné vozidlá a autobusy, tak pre pneumatiky OTR, poľnohospodárske pneumatiky, protektorovacie produkty a duše. U jednotlivých produktov bolo navýšenie ceny rozdielne, v žiadnom prípade však neprekročilo 8%. Tiež Michelin vydal tlačové vyhlásenie, v ktorom sa tiež odvoláva na rast ceny surovín a vedľa amerického kontinentu avizuje zvýšenie cien všetkých produktov aj na európskom trhu o 8% s účinnosťou od 1. apríla 2017. Michelin k tomu ešte dodáva, že v závislosti na pohybe cien surovín možno očakávať, že ceny jeho produktov budú v oboch smeroch reagovať na tento pohyb svojou konečnou cenou. Stranou nezostala ani Yokohama Tire Corporation, ktorá pre severoamerický trh oznámila navýšenie cien svojich produktov o 7%, a to rovnako ako Michelin od 1. apríla 2017.
Ponúka sa otázka, prečo zdražovanie štartuje hlavne na severoamerickom trhu. Rovnaká otázka tiež otvára priestor pre špekulácie. Že by americká cenotvorba mala hypoteticky výrazne menší priestor pre manévrovanie v závislosti na pohybe výrobných nákladov?
Zdroj: pneurevue.cz
Vyberáte celoročné pneumatiky? Tu je krátky prehľad najlepších modelov pre rok 2025 vrátane odporúčaní pre slovenské cesty.
Celý článokPlánujete cestu autom po Európe? Pozrite si prehľad cien diaľničných známok a mýtneho na leto 2025 vrátane oficiálnych stránok na ich nákup.
Celý článokLetná kontrola pneumatík zadarmo! V Mikone skontrolujeme tlak, dezén aj stav rezervy, aby ste mohli cestovať bezpečne a bez starostí.
Celý článokCeloročné pneumatiky Nokian Seasonproof 2 zvíťazili v teste Tyre Reviews 2025 medzi pneumatikami pre SUV. Vynikla na mokre, snehu aj v komforte.
Celý článokTest letnej pneumatiky Matador Hectorra 5. Pozrite si recenzie, výhody, nevýhody a parametre z testov Auto Bild a TyreReviews.
Celý článokZistite, ako Michelin ovplyvňuje výsledky 24 hodín Le Mans. Pretekové pneumatiky, víťazné zmesi a technológie, ktoré rozhodujú o úspechu.
Celý článokSkladom na 7 pobočkách
92,51 €
Skladom na 15 pobočkách
62,98 €
Skladom na 2 pobočkách
49,20 €
Expedujeme bežne do 3 dní
119,79 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.