Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Veľká cena Monaka - pretek šiesty

1. 6. 2016

Monako, 29.máj 2016 – Kvôli daždivému počasiu odštartovala Veľká cena Monaka za safety care, čo tímom úplne narušilo plánované stratégie, pretože všetci jazdci museli v súlade s predpismi nahodiť mokré obutie
. Keď safety car po siedmych kolách uvoľnil trať, začala väčšina jazdcov postupne prezúvať na zeleno označené pneumatiky pre prechodné podmienky. Jazdec Mercedesu Lewis Hamilton bol jedným z dvoch pretekárov, ktorý ďalej jazdil na mokrých pneumatikách. Až v 31. kole prezul na ultra mäkkú zmes.
Jazdec Red Bullu Daniel Ricciardo prezul na super mäkkú zmes, ale vinou neobvykle dlhej zastávky v boxoch sa do vedenia miesto neho dostal Hamilton, čo následne odštartovalo atraktívny súboj medzi nimi.
Alternatívnu stratégiu prijal pilot Force India Sergio Perez, ktorý z ôsmej pozície na rošte prišiel do cieľa ako tretí. Pneumatiky pre prechodné podmienky vymenil za žlté P Zero s mäkkou zmesou.
V priebehu celého preteku sa uplatnilo všetkých päť typov pneumatík – mokré, prechodné, mäkké, super mäkké a ultra mäkké. Pretože v prvej polovici preteku bola voda na trati, nebol dôvod prezúvať na dve slickové zmesi. Jazdec Mercedesu odjazdil celých 47 kôl na ultra mäkkej zmesi a nakoniec s týmito pneumatikami stanovil najrýchlejšie kolo závodu.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli:
„Bolo na každom tíme, aby posúdil, kedy je ideálna doba na prechod z mokrej zmesi na zmes pre prechodné podmienky. Pretože tímy nemajú žiadne relevantné dáta získané z poslednej generácie vozidiel na mokrej trati v Monaku, museli svoje stratégie voliť podľa aktuálnych podmienok. Vďaka tomu sme boli svedkami mnohých rôznych stratégií. Kľúčovým krokom k víťazstvu Lewisa Hamiltona bolo rozhodnutie zostať dlho na mokrej zmesi a následne prejsť na zmes ultra mäkkú. Mix stratégií zapríčinil, že veľa jazdcov dojazdilo s lepším umiestnením, než z ktorého štartovali a to na trati, kde je predbiehanie veľmi náročné.“


Fakty : Predpovedali sme, že najrýchlejšou stratégiou bude tá s s dvoma zastávkami, eventuálne s jednou zastávkou zahrňujúcou prezutie z ultra mäkkej zmesi na super mäkkú zmes. Dážď však všetko zmenil. Hamilton na konci 31. kola vymenil mokrú zmes za ultra mäkkú, rovnakú taktiku zvolil Pascal Wehrlein z tímu Manor.




Pre viac informácí navštívte prosím naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://http//www.pirelli.com/global/en-ww/monaco-2016-race

 


Magazín
25. Jún 2025

Najlepšia navigácia do mobilu? Porovnali sme Google Maps, Waze, Sygic a ďalšie aplikácie

Porovnali sme GPS navigácie do mobilu Google Maps, Waze, Sygic, Mapy.cz a ďalšie. Funkcie, offline režim, výhody, nevýhody a spotreba dát.

Celý článok
24. Jún 2025

Ako pripraviť auto na letnú dovolenku, krátky prehľad

Letná dovolenka autom? Poradíme, ako skontrolovať pneumatiky, výbavu, klimatizáciu aj technický stav vozidla pred dlhou cestou.

Celý článok
23. Jún 2025

Šetrenie paliva, bezpečnosť? 7 dôvodov, prečo pred dovolenkou skontrolovať tlak v pneumatikách

Skontrolujte si tlak v pneumatikách pred dovolenkou. Ušetríte peniaze, predídete defektu a zvýšite bezpečnosť. Viac tipov v článku Mikona.sk.

Celý článok
22. Jún 2025

Spotreba paliva a pneumatiky – čo ju ovplyvňuje?

Nevhodné pneumatiky môžu zvýšiť spotrebu paliva. Prečítajte si, ako správny výber a tlak v pneumatikách ovplyvňujú náklady na prevádzku.

Celý článok
20. Jún 2025

Celoročné pneumatiky 2025 – Krátky prehľad pre slovenských vodičov

Vyberáte celoročné pneumatiky? Tu je krátky prehľad najlepších modelov pre rok 2025 vrátane odporúčaní pre slovenské cesty.

Celý článok
19. Jún 2025

Ceny diaľničných poplatkov v Európe v lete 2025 a oficiálni predajcovia

Plánujete cestu autom po Európe? Pozrite si prehľad cien diaľničných známok a mýtneho na leto 2025 vrátane oficiálnych stránok na ich nákup.

Celý článok

Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.