V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
So studeným počasím si poradili niektorí jazdci lepšie, dobre zvolená stratégia im pomohla sa prebojovať štartovným poľom. Tohtoročná mäkká zmes bola o 1,4 sekundy rýchlejšia ako minuloročná super mäkká zmes.
Montreal, 12. jún 2016 – Veľká cena Kanady bola tohto roku zatiaľ najchladnejšou Veľkou cenou, teplota asfaltu sa vyšplhala iba na 20°C, zásadné tak bolo zahriať pneumatiky na prevádzkovú teplotu. Mohli sme vidieť veľkú škálu stratégií s jednou či dvoma zastávkami ako napríklad u víťazného Hamiltona, ktorý prezúval iba raz, zatiaľ čo Vettel dvakrát, pritom hneď v úvode preteku sa Ferrari dostalo pred Mercedes.
Hamilton prezúval v 24. kole a prepadol sa na druhé miesto, poradie s Vettelom si následne prehodil. Po svojej druhej zastávke strácal Vettel na Hamiltona šesť sekúnd. Na to, aby dohnal Hamiltona mal 33 kôl a pneumatiky s mäkkou zmesou, ktoré mali najazdené o trinásť kôl menej ako pneumatiky na Mercedese.
Napriek chladnému počasiu zajazdil Nico Rosberg najrýchlejšie kolo na mäkkej sade. Desať kôl pred koncom dokázal zajazdiť o 1,4 sekundy rýchlejší čas v porovnaní s minuloročným najrýchlejším časom na super mäkkej zmesi.
Valtteri Bottas vybojoval pre Williams prvé tohtoročné pódiové umiestenie. Použil rovnakú stratégiu ako Hamilton, keď na rozdiel od ostatných jazdcov v prvej desiatke prezul iba jedenkrát. Odštartoval na ultra mäkkej zmesi, ktorá je mimochodom na jeden okruh o 0,6 sekundy rýchlejšia než super mäkká zmes.
Najlepšiu alternatívnu stratégiu bolo vidieť v tíme Force India. Sergio Perez odštartoval na mäkkej zmesi, na ktorej odjazdil dlhých 31 kôl, následne prezul na supe mäkkú zmes. Pôsobivý výkon predviedol pilot Torsso Rosso Carlos Sainz, s dvoma zastávkami sa prebojoval z dvadsiatej priečky na priečku deviatu. Pretek dokončil na ultra mäkkej zmesi.
Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „Vďaka rozdielnym stratégiám sme videli napínavý súboj medzi Hamiltonom a Vettelom. Studená trať donútila niektoré tímy zmeniť stratégiu v priebehu pretekov. V porovnaní s minuloročnou Veľkou cenou Kanady, bolo vidieť viac stratégií s dvoma zastávkami. Efektívne využívanie pneumatík predviedli jazdci Hamilton a Bottas, ktorí si vystačili s jednou zastávkou.“
Fakty: Predpovedali sme, že najlepšia stratégia si vystačí iba s jednou zastávkou, keď sa odštartuje na ultra mäkkej zmesi a v 25. kole sa prezuje na mäkkú zmes. Hamilton sa toho držal, len s tým rozdielom, že do boxov zašiel v 24. kole.
Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/montreal-2016-race
Porovnali sme GPS navigácie do mobilu Google Maps, Waze, Sygic, Mapy.cz a ďalšie. Funkcie, offline režim, výhody, nevýhody a spotreba dát.
Celý článokLetná dovolenka autom? Poradíme, ako skontrolovať pneumatiky, výbavu, klimatizáciu aj technický stav vozidla pred dlhou cestou.
Celý článokSkontrolujte si tlak v pneumatikách pred dovolenkou. Ušetríte peniaze, predídete defektu a zvýšite bezpečnosť. Viac tipov v článku Mikona.sk.
Celý článokNevhodné pneumatiky môžu zvýšiť spotrebu paliva. Prečítajte si, ako správny výber a tlak v pneumatikách ovplyvňujú náklady na prevádzku.
Celý článokVyberáte celoročné pneumatiky? Tu je krátky prehľad najlepších modelov pre rok 2025 vrátane odporúčaní pre slovenské cesty.
Celý článokPlánujete cestu autom po Európe? Pozrite si prehľad cien diaľničných známok a mýtneho na leto 2025 vrátane oficiálnych stránok na ich nákup.
Celý článokSkladom na 6 pobočkách
92,51 €
Skladom na 16 pobočkách
62,98 €
Skladom na 2 pobočkách
49,20 €
Expedujeme bežne do 3 dní
119,79 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.