Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Test pneumatiky Michelin Power Cup Evo

6. 6. 2016

Poznáte to, máte super športovú motorku, užívate si zákruty, dráždite obyvateľov dedín či miest, ale uvedomujete si, že tadiaľto cesta nevedie. Jedinou možnosťou, kde dostať seba a svoju motorku na samé maximum, je proste závodný okruh... Ružové okuliare dolu... Z rôznych dôvodov (za všetkým treba hľadať peniaze) sa na okruh dostanete len občas a v garáži vám stojí jedna jediná motorka, s ktorou chcete jazdiť v bežnej prevádzke. Jazdiť okolo komína ale zároveň i prekonávať časy na závodnej dráhe, takže vás pneumatika musí podržať a mať zároveň dostatočný grip. Existuje vôbec takéto "dievča pre všetko" ?

Poprední výrobcovia pneumatík takéto typy pneumatík ponúkajú - teda aspoň to o nich tvrdia. V podaní Michelinu sa jedná o pneumatiku Power Cup EVO a je to derivát čistokrvného závodného slicku. Je to priama konkurencia k Bridgestone RS10, Dunlop D211 GP Racer E alebo Pirelli Supercorsa SP. Power Cup Evo má novú zmes s veľkým rozsahom prevádzkových teplôt, takže nemáte na výber z mäkkej, strednej a tvrdej zmesi, ale k dispozícii máte jednu jedinú univerzálnu zmes. Mať na výber je síce fajn, ale často to jazdcov miatlo a zvolili zlú zmes. Cieľovou skupinou Power Cup Evo sú začínajúci a pokročilejší jazdci, ktorým poskytuje veľmi dobrú odozvu a vysokú životnosť, to všetko v širokom pásme podmienok. Vyznačuje sa mäkšou konštrukciou , vďaka ktorej nie je tak náchylná na presné nastavenie podvozku. A teraz to najlepšie, Power Cup Evo má homologizáciu pre bežnú cestnú premávku. Vzor dezénu pokrýva menej než 5% povrchu pneumatiky takže je to vlastne "legálny slick". Dnes už bežná vec je použitie rôznych zmesí stredu a na krajoch pneumatiky. Grip je tam kde má byť, teda na krajoch a stred sa nezjazdí po prvom dlhšom prejazde na diaľnici. Malá špecialista na koniec. ACT - Adaptive Casing Technology. O čo ide? Jedná sa o premennú tuhosť pneumatiky pri rôznom uhle naklonenia motorky. V strede je konštrukcia pneumatiky mäkšia (pri jazde priamo je motorka stabilnejšia) a na krajoch naopak tvrdšia, aby sa v náklone príliš nedeformovala a poskytovala dostatočnú oporu. Z pneumatiky tak máte lepšiu odozvu v priebehu celého náklonu a na limite vám dá vedieť ľahkým pohybom.

Toľko k technologickým vychytávkam a údajom od výrobcu. Nás ale zajímalo, ako funguje pneumatika v reále a tam, kde je jej výkon potrebný najviac - na závodnej dráhe.

Tu je potrebné sa riadiť pokynmi výrobcu. Ten odporúča použiť pred jazdou nahrievače pneumatík pre dosiahnutie optimálneho výkonu a predpisuje tlaky 2,4 vpredu a 1,6-1,8 vzadu.
Aby sme vás nemiatli, Power Cup Evo rozhodne nemá toľko gripu, ako závodná pneumatika, ale je k tomu nebezpečne blízko. Rozhodne viac, než by ste od takého „typu“ pneumatiky čakali. S dvesto koňmi skoro závodného náčinia si pneumatiky Power Cup Evo poradila viac než dobre. Opotrebenie bolo zodpovedajúce. Pre začínajúceho jazdca je dobre, pokiaľ cíti, že sa pod ním niečo deje. Pri naozaj tvrdom brzdení je deformáciu pneumatiky cítiť a prejaví sa to menšou nervozitou. Profil nie je tak špicatý a nepadá do zákruty tak rýchle ako treba.

Použité technológie :


Michelin NST Near Slick Technology

Vzor pokrýva iba 5% povrchu pneumatiky, je to skoro slick. Styčná plocha pneumatiky s cestou je pre priľnavosť zásadná a umožňuje náklony až k hranici 60 stupňov.

 
Michelin SCT SyntheticC omponentT echnology

Pneumatika sa skladá z dvoch komponentov. Michelin Racing Synthetic Elastomers (MRSE) a Michelin High Tech Synthetic Compound (HTSC). Tieto dve technológie spoločne zabezpečujú ultra rýchle zahriatie pneumatiky na prevádzkovú teplotu.


Michelin 2CT Two CompoundTechnology

Táto technológia kombinuje dve protichodné požiadavky - vysokú výdrž uprostred pneumatiky a vysokú priľnavosť na stranách. Zmes v strede pneumatiky je tvrdšia, aby vydržala agresívnu akceleráciu a brzdenie. Na krajoch je naopak mäkšia a poskytuje najvyššiu možnú priľnavosť.
 


Michelin ACT - Adaptive Casing Technology
Väčšia stabilita na rovinkách a istota v náklonoch. Adaptive Casing technology zaisťuje rôznu tuhosť pneumatiky pri rôznom uhle náklonu. Pneumatika plynule prechádza od pružnejšieho stredu po tuhšie boky, čo zabezpečuje optimálnu stabilitu v zákrutách. Pocit na limite priľnavosti je lepší a pneumatika vám sama naznačí, kedy sa už blížite za limit.

zdroj : www.motohouse.cz


Magazín
25. Jún 2025

Najlepšia navigácia do mobilu? Porovnali sme Google Maps, Waze, Sygic a ďalšie aplikácie

Porovnali sme GPS navigácie do mobilu Google Maps, Waze, Sygic, Mapy.cz a ďalšie. Funkcie, offline režim, výhody, nevýhody a spotreba dát.

Celý článok
24. Jún 2025

Ako pripraviť auto na letnú dovolenku, krátky prehľad

Letná dovolenka autom? Poradíme, ako skontrolovať pneumatiky, výbavu, klimatizáciu aj technický stav vozidla pred dlhou cestou.

Celý článok
23. Jún 2025

Šetrenie paliva, bezpečnosť? 7 dôvodov, prečo pred dovolenkou skontrolovať tlak v pneumatikách

Skontrolujte si tlak v pneumatikách pred dovolenkou. Ušetríte peniaze, predídete defektu a zvýšite bezpečnosť. Viac tipov v článku Mikona.sk.

Celý článok
22. Jún 2025

Spotreba paliva a pneumatiky – čo ju ovplyvňuje?

Nevhodné pneumatiky môžu zvýšiť spotrebu paliva. Prečítajte si, ako správny výber a tlak v pneumatikách ovplyvňujú náklady na prevádzku.

Celý článok
20. Jún 2025

Celoročné pneumatiky 2025 – Krátky prehľad pre slovenských vodičov

Vyberáte celoročné pneumatiky? Tu je krátky prehľad najlepších modelov pre rok 2025 vrátane odporúčaní pre slovenské cesty.

Celý článok
19. Jún 2025

Ceny diaľničných poplatkov v Európe v lete 2025 a oficiálni predajcovia

Plánujete cestu autom po Európe? Pozrite si prehľad cien diaľničných známok a mýtneho na leto 2025 vrátane oficiálnych stránok na ich nákup.

Celý článok

Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.