V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Letné pneumatiky s najnižšou spotrebou paliva? Test 2025 odhalil víťaza: Continental UltraContact NXT – bezpečné, ekologické a mimoriadne úsporné.
Ktoré letné pneumatiky patria medzi najúspornejšie pneumatiky v teste 2025? Túto otázku si položil renomovaný nemecký magazín Auto Motor und Sport, ktorý zverejnil výsledky unikátneho testu zameraného na čo najnižšiu spotrebu paliva. Test prebiehal na pneumatikách rozmeru 215/55 R17 (indexy 94/98 V/W) nasadených na dvoch typických rodinných vozidlách – VW Passat a Audi Q2. Merania sa uskutočnili na testovacom okruhu Contidrom v Nemecku a hlavný dôraz sa kládol na minimalizáciu valivého odporu a tým aj spotreby paliva.
Do testu bolo zaradených 6 modelov letných pneumatík s inovatívnymi riešeniami pre udržateľnosť. **Podmienkou účasti** bol nízky valivý odpor – všetky testované pneumatiky dosahovali minimálne triedu B podľa EU štítku, aby bola zaručená palivová efektivita pri súčasnom zachovaní bezpečnosti.
Zaujímavosťou je, že popri prémiových značkách bol do testu pridaný aj jeden protektor (obnovená pneumatika) pre overenie ekologickej alternatívy. Hodnotenie zahŕňalo nielen jazdné vlastnosti na mokrej a suchej vozovke, ale z významnej časti aj environmentálne kritériá (valivý odpor, hlučnosť) a udržateľnosť (podiel recyklovaných materiálov, vzdialenosť prepravy z výroby). V praxi to znamená, že výsledné skóre odráža kompromis medzi **bezpečnosťou** a **ekologickou šetrnosťou** každej pneumatiky.
Testované modely pokrývali široké spektrum od prémiových pneu (s cenou okolo 150–180 € za kus) až po cenovo dostupnú obnovovanú pneumatiku (cca 70 €). Ako dopadli v prísnych skúškach z pohľadu úspory paliva a jazdnej bezpečnosti?
Celkové výsledky testu ukázali, že **absolútnym víťazom** sa stal Continental UltraContact NXT so známkou 9,0 (hodnotenie „vynikajúca“). Tento nový ekologický model od Continentalu dosiahol najvyššie priečky tak v bezpečnostných disciplínach, ako aj v kritériách udržateľnosti a získal zaslúžené prvenstvo. Z hľadiska úspory paliva vyniká mimoriadne nízkym valivým odporom (trieda A) a obsahuje až 65 % materiálov z obnoviteľných alebo recyklovaných zdrojov:contentReference[oaicite:13]{index=13} – čo je momentálne špička v odbore.
Hneď za víťazom sa umiestnila pneumatika Falken e.Ziex, ktorá dosiahla rovnakú celkovú známku 9,0 (verdict „veľmi dobrá“):contentReference[oaicite:14]{index=14}. Falken prekvapil najkratšou brzdnou dráhou na suchej vozovke a vynikajúcou stabilitou, čím sa výkonnostne takmer vyrovnal Continentalu. V hodnotení udržateľnosti však e.Ziex mierne zaostal za UltraContact NXT, pretože obsahuje o niečo nižší podiel recyklovaných materiálov.
Continental UltraContact NXT presvedčil testovacích jazdcov mimoriadne vyváženými vlastnosťami bez výrazných slabín. Ide o prvú „udržateľnú“ pneumatiku Continentalu, ktorá dokáže skĺbiť vysokú bezpečnosť s ekologickou šetrnosťou. Medzi jej najväčšie prednosti patrí:
Model UltraContact NXT tak v teste dosiahol špičkové hodnotenia v bezpečnosti aj udržateľnosti zároveň. Za jedinú drobnú slabinu možno označiť o čosi dlhšie brzdenie na suchu oproti najlepším konkurentom, čo je však daň za tvrdšiu zmes zameranú na ekologické ciele. Celkovo Auto Motor und Sport udelil tejto pneumatike známku **„vynikajúca“** a titul víťaza testu.
Michelin e.Primacy je pneumatika stavaná s dôrazom na maximálnu efektivitu a ekologickú šetrnosť. V teste získala taktiež celkovú známku 8,4 (**„veľmi dobrá“**) a zdieľala 3. priečku spolu s Bridgestone. Michelin vynikol najmä v environmentálnych parametroch – dosiahol najnižší valivý odpor spomedzi všetkých modelov, čo sa premietlo do najlepšieho hodnotenia v kategórii úspory paliva.
Naviac je vyrábaná v továrni vo Francúzsku (alebo Nemecku) s kompenzáciou uhlíkovej stopy, teda proces výroby je uhlíkovo neutrálny. Silné stránky. Silné stránky e.Primacy zahŕňajú:
Komplexne tak e.Primacy stanovuje latku v oblasti ekologickosti. Jeho slabšou stránkou sú však dlhšie brzdné dráhy na mokrom povrchu a celkovo nižšia priľnavosť na mokre v porovnaní s konkurenciou. Tieto nedostatky viedli k tomu, že sa v celkovom hodnotení bezpečnosti ocitol trochu za vedúcimi pneumatikami. Napriek tomu stále predstavuje Michelin e.Primacy skvelú voľbu pre vodičov uprednostňujúcich maximálnu palivovú úsporu a ekologický aspekt pred absolútnym športovým výkonom.
Novinka Bridgestone Turanza 6 dosiahla v teste taktiež vynikajúce výsledky (celkovo 8,4 bodu, hodnotenie **„veľmi dobrá“** a zaradila sa na spoločné 3. miesto. Vyniká predovšetkým svojou **bezpečnosťou na mokrej vozovke** – ponúkla najlepšiu priľnavosť v zákrutách na mokre a najvyššie rezervy proti šmyku spomedzi všetkých testovaných pneumatík. Turanza 6 zároveň preukázala:
Bridgestone tak bodoval kombináciou bezpečnosti a ekonomiky prevádzky. Menšou nevýhodou sú o trochu dlhšie brzdné dráhy (najmä na mokre) a tvrdší jazdný komfort na rozbitých cestách. Celkovo však Turanza 6 presvedčila ako výborne vyvážená pneumatika, ktorá okrem špičkovej priľnavosti prináša aj ekologický benefit v podobe dlhej životnosti dezénu.
Pneumatika Goodyear EfficientGrip Performance 2 obsadila v teste 5. miesto (8,3 bodu, stále **veľmi dobrá**). Jej najväčšou prednosťou je vynikajúca priľnavosť na mokrej vozovke – v disciplínach brzdnej dráhy a ovládateľnosti na mokre patrila k absolútnej špičke testu. Goodyear sa tak radí medzi najbezpečnejšie plášte v daždivých podmienkach. Okrem toho ponúka:
EfficientGrip Performance 2 tak predstavuje veľmi vyváženú letnú pneumatiku, ktorá vyniká hlavne na mokrej vozovke a zároveň ponúka slušnú úsporu paliva. Jej drobnou nevýhodou boli o čosi dlhšie brzdné dráhy na suchu a mierne vyšší valivý odpor oproti úplnej špičke. V celkovom hodnotení skončila tesne za trojicou Continental–Falken–Bridgestone/Michelin, no stále si udržala vysoký štandard bezpečnosti aj efektivity.
Súčasťou testu bola aj obnovená (protektorovaná) pneumatika Insa Turbo EcoEvolution, ktorá predstavuje alternatívu s maximálnym dôrazom na šetrenie zdrojov (znovupoužitie kostry starej pneumatiky). Hoci v aspekte udržateľnosti mala navrch, jej výkon na ceste výrazne zaostal. Insa Turbo mala veľmi dlhú brzdnú dráhu a neisteľné správanie tak na mokre, ako aj na suchu.
Kvôli slabým výsledkom v bezpečnostných skúškach (a dokonca nezvládnutiu testu vo vysokej rýchlosti) získala hodnotenie **„nedostatočná“** a v celkovom poradí skončila ďaleko za ostatnými modelmi. Tento výsledok naznačuje, že hoci protektorované pneumatiky šetria suroviny, zatiaľ nedokážu výkonnostne konkurovať moderným novým plášťom v náročných podmienkach každodennej prevádzky.
Výsledky testu Auto Motor und Sport 2025 prinášajú pozitívnu správu – dnešné „zelené“ pneumatiky už nemusia znamenať veľké kompromisy v bezpečnosti. Najlepšie modely ako Continental UltraContact NXT či Falken e.Ziex ukázali, že vedia spojiť výbornú úsporu paliva s prvotriednym výkonom na mokrej aj suchej vozovke.
Dokonca aj Goodyear sa zaradil k lídrom v kombinovaní ekologickosti a bezpečnosti. Samozrejme, medzi jednotlivými pneumatikami sú stále rozdiely – najmä v priľnavosti na mokre a brzdných dráhach ešte vidíme isté odchýlky. Taktiež platí, že výrobcovia pri snahe o zníženie emisií CO2 musia riešiť výzvy v podobe logistiky či použitia nových materiálov.
Auto Motor und Sport vo svojom teste jasne preukázal, že nízky valivý odpor nemusí automaticky znamenať slabú priľnavosť – špičkové **najúspornejšie pneumatiky 2025** dosahujú veľmi vyvážené vlastnosti. Vývoj ide dopredu a moderné pneumatiky dokážu znižovať spotrebu paliva, obmedzovať opotrebovanie aj hluk a zároveň využívať čoraz viac recyklovaných materiálov.
Zatiaľ čo protektorované plášte zostávajú skôr okrajovou voľbou kvôli nevyrovnaným výkonom, väčšina veľkých výrobcov už dokazuje, že **udržateľnosť a špičková jazdná bezpečnosť nemusia byť v rozpore**. Pre motoristov to znamená, že pri výbere nových pneumatík môžu myslieť ekologicky bez toho, aby obetovali svoju bezpečnosť či pohodlie.
Zdroj: Kompletné výsledky testu nájdete na stránke magazínu Auto Motor und Sport (07/2025).
Pnuematiky Hankook Ventus Prime4 kombinujú bezpečnosť, komfort a dlhú životnosť. Objavte, prečo sú medzi vodičmi obľúbené a ako obstáli v renomovaných testoch.
Celý článokHľadáte spoľahlivú letnú pneumatiku? Pozrite si test Continental PremiumContact 7 od ADAC a zistite, čo hovoria vodiči aj experti.
Celý článokTest AutoBild 2025 porovnal 52 letných pneumatík 225/40 R18. Zistite, ktoré modely bodovali a ktoré zaostali v brzdách, výdrži či cene.
Celý článokAko zistíte výšku pneumatiky v cm? Vysvetlíme rozdiel medzi profilom a reálnou výškou aj výpočet celkového priemeru pneumatiky.
Celý článokZistite úsporu paliva pri zmene triedy pneumatík. Kalkulačka porovná spotrebu a prepočíta úsporu v eurách podľa vášho nájazdu.
Celý článokPrémiová pneumatika Continental PremiumContact 6 exceluje v bezpečnosti, výkone a komforte. Pozrite si výsledky testu ADAC na Mikona.sk.
Celý článokSkladom na 8 pobočkách
92,51 €
Skladom na 18 pobočkách
62,98 €
Skladom na 2 pobočkách
49,20 €
Expedujeme bežne do 3 dní
119,79 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.