Continental SportContact 6 - "najšportovejšia" pneumatika všetkých dôb

25. 11. 2015

Chceli sme dodať najšportovejší SportContact všetkých dôb, ale musíme si uvedomiť, že nie všetci majitelia športových vozidiel sú skúsení vodiči. Preto ďalšia vec, na ktorú sme sa pri vývoji zamerali, bola presnosť - vysoká ovládateľnosť aj pri silnom zrýchlení pri športových podmienkach", hovorí Burkhard Wies, viceprezident vývoja pneumatík Continental.

Technológia:

Dr. Wies ponúkol celú radu pohľadov do myslenia pri vývoji novej pneumatiky, technológia a práce, ktoré sa týkali novinky. Wies vysvetlil, že kontaktná plocha pneumatiky s vozovkou je približne 160 cm²-  asi 40 cm² z toho uberajú drážky v behúni. V skutočnosti však na nerovnej vozovke je ale kontaktná plocha ešte menšia. Na nerovnej vozovke stratíte asi 80%  plochy, takže od 120 cm² máte teraz kontaktnú plochu 25 cm2. Napriek tomu ale stále pneumatika dokáže prenášať sily, len je treba brať do úvahy zmenšenú kontaktnú plochu. Zmes "Black Chili" zvolená pre SportContact 6 je typická zlúčenina pre UHP (ultra-high-performance) pneumatiku - zhruba 80/20 zmes SSBR, prírodnej gumy, zmesi oxidu kremičitého, sadzí a živíc. Zmes, ktorá má umožniť maximálnu priľnavosť obsahuje na viac niektoré ďalšie zložky, ktoré Continental odmietol vyzradiť.

Priľnavosť pneumatiky môže byť teoreticky maximalizovaná v malej kontaktnej oblasti tým, že sa zlúčenina urobí čo najmäkšia. Ale to nie je vhodné riešenie pre pneumatiku so vzorom, ktorá si kladie za cieľ ponúknuť vysokú presnosť riadenia“ vysvetľuje Dr. Wies.

Fungovanie novej zmesi "Black Chili" možno vysvetliť na príklade, keď naťahujete žuvačku. Žuvačka je najprv tuhá, keď ju ale začnete naťahovať, stáva sa mäkšou. Čím väčšie napätie vnášame do žuvačky, tým viac je mäkšia. Rovnako je to s gumou. "Black Chili" je mikro- flexibilná zmes, dostatočne tuhá pre vysokú tuhosť v zákrutách, ale mäkšia a pružnejšia v kontaktnej oblasti, kde dochádza k najväčšiemu dynamickému namáhaniu. Namáhanie má za následok väčšiu deformáciu gumy, čo znamená väčší kontakt s vozovkou. Využitím tohto javu sme dosiahli zlepšenie priľnavosti o 5%. "Black Chili" zmes má polymérne reťazce upravené tak, aby sa zvýšila pravdepodobnosť ich priľnutia k povrchu vozovky.

Pneumatika bola schválená pre rýchlosti až do 350 km /h (217 mph). Prevádzkové obmedzenie Continentalu, ale stanovuje index ZR (Y), najmä preto, že pri týchto rýchlostiach je treba sa vyrovnať s obrovskými odstredivými silami.  Stabilitu aj pri takto vysokých rýchlostiach zaisťuje nová technológia "Aralon 350". Dve vlákna silného aramidu a jedno vlákno pružného nylonu kombinujú protikladné chovanie dvoch rôznych materiálov do jedného vlákna. Názov "Aralon 350" vznikol práve s odkazom na najvyššie možné rýchlosti, pri ktorých vlákno umiestené pod behúňom udržuje určený tvar profilu.

Vylepšená presnosť riadenia :

Continental tvrdí, že sa handling na suchej vozovke zlepšil o 11% oproti predchodcovi ContiSportContact 5P, zatiaľ čo úroveň priľnavosti zaznamenala zlepšenie o 4%.  Najväčšiu generačnú zmenu možno ale vidieť na presnosti riadenia. V tomto ohľade sa práca vývojárov naozaj zhodnotila a nová generácia dosiahla oproti ContiSportContact 5P zlepšenie o 14%.

Väčšie rozmery budú pribúdať :

Nová generácia športových pneumatík sa pre osobné automobily bude ponúkať v 41 rozmeroch. Pre SUV nie sú ponúkané žiadne špecifické rozmery. I keď Dr. Wies poznamenáva, že niektoré väčšie rozmery sú vhodné k montáži na tieto vozidlá. Ponuka bude od populárneho rozmeru 19, 20 palcov, cez rýchle rastúci segment 21 palcových pneumatík až po maximálny rozmer 23 palcov. SportContact 6 predstavuje pomyselnú vlajkovú loď spoločnosti Continental. Pôvodná ContiSportContact prišla na trh v roku 1994 a získala svoju prvú homologizáciu v tom istom roku na Audi A4 v rozmere 205/55 R16. Nasledovali generácie ContiSportContact 2, ContiSportContact 3 a ContiSportContact 5P. Štvrtá generácia ContiSportContact bola z neznámych dôvodov vynechaná. Všetky ContiSportContact-y získali za dobu svojho pôsobenia na trhu viac ako 200 homologizácií a prvú homologizáciu má aj nová SportContact 6. Honda homologizovala  SportContact 6 pre svoj Civic R a dlhodobý partner Audi dal 19 a 20 palcovému SportContact 6 homologizáciu na R8.

Zmena mena :

V minulom roku sa Continental rozhodol upustiť od predpony "Conti" zo svojich názvov pneumatík. Preto ContiSportContact bola skrátená na SportContact. K ďalšej zmene názvu oproti predchodcom prišlo odobratím koncového písmena "P" (performance - výkon).

zdroj: Pneurevue.cz


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť