Zatvoriť
Využite možnosť lacno nakúpiť
Výpredaj
Menu
Produkty a služby

Najčastejšie omyly v súvislosti so zimnými pneumatikami...

14. 12. 2016

Zimné pneumatiky je väčšinou už na prvý pohľad rozoznať od letných a to vďaka štruktúre dezénu, ktorý zlepšuje ich vlastnosti na zasnežených cestách, navyše špeciálna "zimná" zmes,z ktorej sa zimné pneumatiky vyrábajú zachováva ich pružnosť aj pri nízkych teplotách, vďaka vyššiemu podielu prírodného kaučuku, preto majú v chladnom počasí lepšiu priľnavosť oproti letným pneumatikám.

Legislatíva síce použitie zimných pneumatík striktne neprikazuje (iba ak je súvislá vrstva snehu) no ich vlastnosti v zimnom období sú nesporné. Kúpa zimných pneumatík predstavuje niekedy nemalý zásah do vrecka vodičov, preto niektorí vodiči v snahe ušetriť siahnu po "šetriacom" riešení a zimné pneumatiky namontujú iba na jednu nápravu (väčšinou hnaciu)...
Toto riešenie je však nebezpečnejšie ako jazdiť celoročne na letných pneumatikách. Na osobných autách musia byť zásadne namontované zimné pneumatiky na všetkých štyroch kolesách !!!

Najčastejšie sa prehrešku s obutím zimných pneumatík na jednu nápravu dopúšťajú majitelia áut s predným pohonom. V snahe ušetriť, zvyknú zimné pneumatiky obuť len na predné kolesá s tým, že práve tie zabezpečujú prenos hnacej sily. Letné plášte na zadnej náprave však majú podstatne menšiu priľnavosť, čo sa môže prejaviť pri prudšom brzdení alebo v zákrute ťažko zvládnuteľným pretáčavým šmykom.

Menej obvyklá, no rovnako nebezpečná, je kombinácia letných plášťov vpredu a zimných vzadu pri automobiloch so zadným pohonom. V tom prípade evidentne hrozia poriadne problémy hlavne pri brzdení, keďže práve predné kolesá by mali prenášať podstatnú časť brzdných síl. S letnými pneumatikami to však môže byť problém... Novodobým problémom je aj ignorácia majiteľov SUV vozidiel ohľadne potreby zimných pneumatík - tí sú presvedčení, že ich vozidlo vďaka pohonu štyroch kolies zvládne nástrahy zasneženého, či dokonca zľadovateného povrchu aj na letných, prípadne celoročných pneumatikách. Toto je však vážny mýtus a omyl, keď sa šmýka, tak sa šmýka, bez ohľadu na počet poháňaných kolies...

Označenie M+S nemusí byť vždy zimný plášť, treba pripomenúť, že kombináciou písmen M &S (Mud + Snow = Blato a sneh) sa označujú aj celoročné pneumatiky. Zárukou, že pneumatika je určená do zimných podmienok je preto iba symbol snehovej vločky olemovanej tromi kopcami. Nájsť ho možno na bočnici.

Pri automobiloch s jednou poháňanou nápravou, zvlášť prednou, sa počas prevádzky väčšmi opotrebúvajú práve pneumatiky, ktoré prenášajú výkon na cestu. V záujme rovnomerného opotrebúvania celej sady je preto možné po sezóne kolesá prestriedať. Samozrejme ak majú rovnaký rozmer a ak to výrobca nezakazuje. Vždy však musí platiť pravidlo, že lepšie pneumatiky patria dozadu a horšie dopredu. Dôvod je jednoduchý: vodič dokáže, aj vďaka riadeniu, citlivejšie vnímať predné kolesá Najmä menej skúsený vodič tak skôr odhalí skutočné vlastnosti auta, napríklad tým, že v zákrute bude potrebné väčšmi natočiť kolesá na prekonanie zvýšenej nedotáčavosti.


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť
Zatvoriť

Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.