Veľká cena Veľkej Británie - pretek desiaty

12. 7. 2016

Na jednom z najnáročnejších okruhov sezóny sa k slovu dostali aj mokré pneumatiky, tak ako aj pneumatiky pre prechodné podmienky a zároveň aj sliky s mäkkou zmesou.

Silverstone, 10. júl 2016 – Pilot Mercedesu Lewis Hamilton vyhral domácu Veľkú cenu už po štvrtý krát.. V preteku využil tri rôzne zmesi pneumatík. Pätnásť minút pred štartom začala prietrž mračien, čo predznamenalo štart za "safety car" a nutnosť obuť pneumatiky Pirelli Cinturato určené do dažďa.
Keď "safety car" po piatich kolách opustil trať, polovica štartovného pola zamierila do boxov kvôli prezúvaniu na pneumatiky do prechodných podmienok. Prvá desiatka jazdcov využila virtuálny "safety car" a onedlho potom prezula na tie isté pneumatiky.

Crossover point - čas, kedy je vhodné prejsť z pneumatík pre prechodné podmienky na slicky, nastal pre väčšinu tímov medzi 15. a 18. kolom (keď pilot Ferrari Sebastian Vettel zamieril do boxov). V záujme prezutia na správne pneumatiky v správny čas bolo načasovanie zastávok veľmi dôležité. V preteku, ktorý odštartoval za mokra, odpadla povinnosť použiť najmenej dve hladké zmesi.
Tento krát všetci jazdci nasledovali jednotný vzor v prístupe k pneumatikám: od mokrých, cez prechodové až po strednú zmes. Väčšina jazdcov sa rozhodla pre stratégiu dvoch zastávok a na strednej zmesi odjazdili viac ako polovicu pretekov. Túto stratégiu zvolilo desať najrýchlejších pilotov, z ktorých prvých troch delilo približne desať sekúnd. Najlepšie umiestnenie medzi jazdcami s tromi zastávkami dosiahol Felipe Massa na Williamse, ktorý nakoniec prezul na mäkkú zmes.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „Očakávaný dážď dorazil v plnej sile tesne pred štartom pretekov, čo celkom zmenilo plánované stratégie. Svoj podiel na zmene stratégií mal aj "safety car", ktorý krúžil po trati pomerne dlho. Ako trať postupne schla, všetci piloti postupne prešli z mokrých pneumatík na prechodové a následne na slicky. Načasovanie prezúvania býva v týchto podmienkach rozhodujúce. Videli sme preteky s rozmanitým počasím, takým typickým práve pre Britániu, kde nechýbal tesný súboj o predné pozície.“

Fakty: Dážď prekazil plánované stratégie a piloti museli reagovať na meniace sa podmienky, podľa toho, ako schla trať. Hamilton viedol od začiatku, zastavil v 7. kole pre prechodové pneumatiky, potom v 17. kole prešiel na strednú zmes.








Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/great-britain-2016-race


                                                                                       


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť