Veľká cena Ruska – pretek štvrtý

3. 5. 2016

Soči, 1.máj 2016 – Nico Rosberg pokračuje vo svojom víťaznom ťažení, ktoré začal v roku 2015 na Veľké cene Mexika. Štýlom štart – cieľ vyhral v Soči z "pole position", odštartoval na super mäkkej zmesi, v 21. kole potom prezul na mäkkú zmes. Druhá priečka patrila Lewisovi Hamiltonovi, ktorý mal rovnakú stratégiu. Následkom technického problému v tretej časti kvalifikácie štartoval z 10. miesta.
Väčšina jazdcov zvolila stratégiu jednej zastávky s použitím super mäkkej zmesi, pre odlišnú taktiku sa ale rozhodli obaja jazdci stajne Red Bull, ktorí boli súčasťou strkanice ihneď po štarte. Behom výjazdu "safety car" prezuli Daniel Ricciardo a Daniil Kvyat na strednú zmes. Kvyat na tejto zmesi odjazdil 51 kôl a skončil pätnásty, a to napriek desaťsekundovej penalizácii.
Ďalšia alternatívna stratégia bola k videniu v tíme Force India, konkrétne u Sergia Pereza, ktorý prezul na použité mäkké pneumatiky a dvadsať kôl pred koncom opäť prezul na ďalšiu použitú sadu mäkkých pneumatík. Perez skončil na bodovanej pozícii, ale medzi jazdcami s dvoma zastávkami skončil najlepšie Felipe Massa. Svoj Willimas doviezol do cieľa na piatom mieste, na finálny stint mal obutú super mäkkú zmes. Iba šesť jazdcov z celého štartovného poľa zvolilo stratégiu dvoch zastávok. Oproti chladnej sobote boli teploty behom nedeľného závodu omnoho vyššie.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „Výjazd "safety car" hneď po štarte spestril pretek o alternatívne stratégie, pre ktoré sa rozhodlo niekoľko jazdcov. Daniil Kvyat odjazdil väčšinu preteku na strednej zmesi, a to v dobe, kedy je zaťaženie pneumatík najväčšie v celej histórii Formule 1. Videli sme ďalšie rôzne stratégie: Fernando Alonso, Kevin Magnussen a Romain Grosjean boli schopní maximálne využiť stratégiu s jednou zastávkou tak, aby skončili na lepších pozíciách v porovnaní s tými, z ktorých štartovali. Všeobecne možno povedať, že vzhľadom k predpokladanému nízkemu opotrebeniu pneumatík bola najlepšia stratégia s jednou zastávkou. Od návratu Pirelli do Formule 1 v roku 2011 bola táto Veľká cena 100. v poradí.“

Fakty: Predpovedali sme, že prezúvanie v 18. kole zo super mäkkej zmesi na mäkkú bude tá najlepšia stratégia pre pretek na 53 kôl. Presne toto chcel urobiť Rosberg, ale "safety car" mu pretiahol prvý stint na 21 kôl.




Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie
http://www.pirelli.com/global/en-ww/russia-2016-race

                                                                                        
 

 


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť