Veľká cena Mexika - pretek devätnásty

3. 11. 2016

Stratégia väčšiny bola štart na mäkkej zmesi a len jedna zastávka v boxoch. Daniel Ricciardo naopak využil všetky tri typy nominovaných zmesí pneumatík.

Mexico City, 30. október 2016 – Lewis Hamilton vyhráal Veľkú cenu Mexika z "pole position", zvolil stratégiu s jednou zastávkou; odštartoval na mäkkej zmesi, následne prezul na strednú zmes. Valtteri Bottas na Williamse behom preteku atakoval rýchlosť 372 km/h (na strednej zmesi), vďaka čomu sa dostal veľmi blízko rýchlostnému rekordu v F1.

Väčšina jazdcov, vrátane stajne Mercedes, odštartovala na mäkkej zmesi. Z druhej rady odštartovali vozidlá tímu Red Bull so super mäkkými pneumatikami, čo by im teoreticky umožnilo jazdiť rýchlejšie v prvom stinte, ale na úkor výdrže obutia. Daniel Ricciardo však už počas prvého kola, v priebehu virtuálneho "safety car", zamieril do boxov prezuť na strednú zmes. Svoju druhú a zároveň poslednú zastávku realizoval v 50. kole. S mäkkými pneumatikami dojazdil do cieľa na štvrtom mieste (po penalizácii Vettela sa posunul na tretiu priečku). Ricciardo tak využil všetky tri nominované zmesi, ktoré boli k dispozícii.

Všetci jazdci s výnimkou Daniila Kvjata si pre druhý stint vybrali strednú zmes, Felipe Nasr na strednej zmesi dokonca odštartoval. Sebastian Vettel dokončil svoj prvý dlhý stint (32 kôl) na mäkkých pneumatikách, potom prezul na strednú zmes. Nasr mal ešte dlhší prvý stint, 49 kôl vydržal pretekať na strednej zmesi, pre druhý stint zvolil super mäkkú zmes. Jolyon Palmer dokázal odjazdiť takmer celý pretek (bez jedného kola) na strednej zmesi. Z tohto pohľadu je zrejmá výdrž jednotlivých zmesí.

Teploty boli v deň pretekov vyššie než behom voľných tréningov, trať sa držala tesne pod hranicou 40 °C. Kľúčovú úlohu pri výpočte stratégií zohrala dĺžka "pit lane". Tá je v Mexiku najdlhšia, čo značne predlžuje čas strávený mimo závodnú trať.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „Preteky v Mexiku boli opäť súperením odlišných prístupov k stratégii. Často sa nestretávame s tým, aby prvá rada štartovného roštu obúvala mäkké pneumatiky a druhá rada super mäkké pneumatiky. Množstvo jazdcov bolo schopných dokončiť preteky s jednou jedinou zastávkou. Mäkká a stredná zmes tak preukázali svoju dlhú životnosť.“

Fakty: Lewis Hamilton odštartoval na mäkkých pneumatikách, v 17. kole prezul na strednú zmes. Rovnaký postup s odstupom troch kôl zvolil aj jeho tímový kolega Rosberg.

Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/mexico-2016-race

                                                                                  


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť