Veľká cena Malajzie - pretek šestnásty

6. 10. 2016

Sepang, 2. október 2016 – Veľkú cenu Malajzie vyhral pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Teplota asfaltu sa vyšplhala na rekordných 59 stupňov. Ako sa ukázalo, k víťazstvu stačili dve zastávky v boxoch, ale stratégie boli ovplyvnené tromi virtuálnymi "safety car".

Rada jazdcov využila "safety car" k prezutiu na tvrdú zmes, ktorá bola nominovaná ako povinná sada pneumatík pre pretek. Avšak pilot Red Bullu Max Verstappen bol jediným v prvej štvorke, ktorý v tejto chvíli opäť obul mäkkú sadu. To mu pomohlo predbehnúť svojich priamych súperov skôr, než nastal čas pre jeho druhú zastávku. Následne sa objavil na druhej priečke, keď Lewisovi Hamiltonovi zlyhal motor a musel odstúpiť z prvého miesta.

Ricciardo sa mohol držať stratégie s jednou zastávkou, ale behom tretieho virtuálneho "safety car" sa rozhodol prezuť na poslednú tretinu preteku, rovnako ako to urobilo niekoľko ďalších jazdcov vrátane jeho tímového kolegu Verstappena. Vozidlá tímu Red Bull tak obsadili prvé dve priečky

Pre alternatívnu stratégiu sa rozhodol pilot Williamsu Valtteri Bottas, ktorý odštartoval z jedenásteho miesta na strednej zmesi a s jednou zastávkou dokončil pretek ako piaty. Jolyon Palmer z Renaultu sa snažil o niečo podobného, keď odštartoval z devätnásteho miesta na tvrdej zmesi, prezul na mäkkú a dojazdil ako desiaty.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli:
„Veľmi tesne skončil súboj stratégií s dvoma a troma zastávkami. Videli sme úžasnú taktickú bitku medzi Red Bullom a Mercedesom, pričom snaha Red Bullu rozdeliť stratégie svojich vozidiel a poraziť Mercedes, sa stretla s úspechom. Posledný virtuálny "safety car" ovplyvnil stratégie mnohých tímov. Za pozornosť stáli taktiež súboje jazdcov s jednou zastávkou, ktorí odštartovali na tvrdej alebo strednej zmesi. Nikto sa nenechal zaskočiť degradáciou pneumatík na tak rozpálenom asfalte; teplota trati bola najvyššia, akú sme v tomto roku zaznamenali.“

Fakty: Predpovedali sme, že víťazná stratégia bude zahrňovať tri zastávky. Daniel Ricciardo prezúval iba dvakrát, aj keď pre druhú zastávku sa rozhodol behom výjazdu virtuálneho "safety car". Austrálčan odštartoval na mäkkej sade, v 21. kole prezul na tvrdú a v 41. kole na mäkkú sadu.

Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované.
Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie: http://www.pirelli.com/global/en-ww/malaysia-2016-race

                                                                                      


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť