Veľká cena Kanady - pretek siedmy

14. 6. 2016

So studeným počasím si poradili niektorí jazdci lepšie, dobre zvolená stratégia im pomohla sa prebojovať štartovným poľom. Tohtoročná mäkká zmes bola o 1,4 sekundy rýchlejšia ako minuloročná super mäkká zmes.

Montreal, 12. jún 2016 – Veľká cena Kanady bola tohto roku zatiaľ najchladnejšou Veľkou cenou, teplota asfaltu sa vyšplhala iba na 20°C, zásadné tak bolo zahriať pneumatiky na prevádzkovú teplotu. Mohli sme vidieť veľkú škálu stratégií s jednou či dvoma zastávkami ako napríklad u víťazného Hamiltona, ktorý prezúval iba raz, zatiaľ čo Vettel dvakrát, pritom hneď v úvode preteku sa Ferrari dostalo pred Mercedes.

Hamilton prezúval v 24. kole a prepadol sa na druhé miesto, poradie s Vettelom si následne prehodil. Po svojej druhej zastávke strácal Vettel na Hamiltona šesť sekúnd. Na to, aby dohnal Hamiltona mal 33 kôl a pneumatiky s mäkkou zmesou, ktoré mali najazdené o trinásť kôl menej ako pneumatiky na Mercedese.
Napriek chladnému počasiu zajazdil Nico Rosberg najrýchlejšie kolo na mäkkej sade. Desať kôl pred koncom dokázal zajazdiť o 1,4 sekundy rýchlejší čas v porovnaní s minuloročným najrýchlejším časom na super mäkkej zmesi.
Valtteri Bottas vybojoval pre Williams prvé tohtoročné pódiové umiestenie. Použil rovnakú stratégiu ako Hamilton, keď na rozdiel od ostatných jazdcov v prvej desiatke prezul iba jedenkrát. Odštartoval na ultra mäkkej zmesi, ktorá je mimochodom na jeden okruh o 0,6 sekundy rýchlejšia než super mäkká zmes.
Najlepšiu alternatívnu stratégiu bolo vidieť v tíme Force India. Sergio Perez odštartoval na mäkkej zmesi, na ktorej odjazdil dlhých 31 kôl, následne prezul na supe mäkkú zmes. Pôsobivý výkon predviedol pilot Torsso Rosso Carlos Sainz, s dvoma zastávkami sa prebojoval z dvadsiatej priečky na priečku deviatu. Pretek dokončil na ultra mäkkej zmesi.

Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli: „Vďaka rozdielnym stratégiám sme videli napínavý súboj medzi Hamiltonom a Vettelom. Studená trať donútila niektoré tímy zmeniť stratégiu v priebehu pretekov. V porovnaní s minuloročnou Veľkou cenou Kanady, bolo vidieť viac stratégií s dvoma zastávkami. Efektívne využívanie pneumatík predviedli jazdci Hamilton a Bottas, ktorí si vystačili s jednou zastávkou.“

Fakty: Predpovedali sme, že najlepšia stratégia si vystačí iba s jednou zastávkou, keď sa odštartuje na ultra mäkkej zmesi a v 25. kole sa prezuje na mäkkú zmes. Hamilton sa toho držal, len s tým rozdielom, že do boxov zašiel v 24. kole.








Pre viac informácií navštívte, prosím, naše úplne nové webové stránky, ktoré sú pravidelne aktualizované. Tu nájdete detailné správy, novinky a recenzie:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/montreal-2016-race

                                                                                        

 


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť