Tlačová správa PIRELLI

11. 5. 2016

Miláno, 9. mája 2016 - Na rozdiel od štyroch predošlých Veľkých cien bola pre pretek v Španielsku nominovaná tvrdá zmes pneumatík. Po okruhu Circuit de Catalunya sa tak bude jazdiť na mäkkej, strednej a tvrdej zmesi, a to z dôvodu veľkého zaťaženia, ktorému budú pneumatiky vystavené. Väčšina tímov sa však tvrdej zmesi vyhýba a radšej volí mäkšie zmesi. Pripomíname, že hlavným sponzorom Veľké ceny Španielska je opäť Pirelli.

Okruh z pohľadu pneumatík: 
• je to veľmi náročná trať, najmä dlhá pravá zákruta č. 3. • tímy majú dostatok relevantných dát, pretože na tomto okruhu prebiehali predsezónne testy
• povrch trate je pomerne drsný, čo spolu s rýchlymi zákrutami predstavuje tvrdú skúšku pre pneumatiky
• opotrebenie a degradácia pneumatík je všeobecne vysoká, takže môžeme očakávať viac zastávok v boxoch
• predná ľavá pneumatika je najviac namáhaná, pretože na okruhu je viac pravotočivých zákrut • na tejto trati je dôležitý veľký prítlak. Ten však zvyšuje mieru zvislého zaťaženia pneumatík.

Tri nominované zmesi:
tvrdá zmes (oranžová): - nominovaná po prvýkrát v tomto roku, ale žiadny pilot nezvolil viac než jednu sadu
  (aspoň jedna sada pneumatík s tvrdou zmesou musela byť pre pretek povinne zvolená).
stredná zmes (biela): - univerzálna zmes s dobrým kompromisom medzi výkonom a dlhou životnosťou.

mäkká zmes (žltá): - na okruhu v Barcelone je o viac než sekundu rýchlejšia v porovnaní so zmesou strednou, ale jej výdrž na tomto okruhu nebude mať dlhú trvácnosť.

Pripomenutie si minulého roku:
• Víťaz: Rosberg (dve zastávky: začal na strednej zmesi, v 15. kole zvolil opäť strednú zmes a v 44. kole prezul na tvrdú).
• najlepšia alternatívna stratégia: Hamilton, skončil druhý s tromi zastávkami (iba predposledný stint odjazdil na tvrdej zmesi).
• zmes stratégií s dvomi a tromi zastávkami, pričom väčšina tímov zvolila flexibilní prístup.


Paul Hembery, šéf motoršportu Pirelli:
„Z pohľadu vysokej energetickej záťaže predstavuje okruh v Španielsku veľmi tvrdú skúšku pre pneumatiky. Tohto roku si väčšina tímov zvolila mäkšie zmesi, pretože vychádza z dát nazhromaždených behom predsezónneho testovania, ale v tomto ročnom období očakávame omnoho teplejšie počasie. V dôsledku toho by sme mali vidieť vysoké opotrebenie pneumatík a v nadväznosti na to viac zastávok v boxoch. To samozrejme nahráva taktizovaniu zo strany tímov.“


Čo je nové?
• po odjazdení Veľkej ceny prebehne dvojdenné testovanie, ktorého sa zúčastní väčšina tímov
• program vývoja pneumatík pre sezónu 2017 je v plnom prúde. Jean-Eric Vergne, s upraveným Ferrari z roku 2014, testoval nové pneumatiky minulý týždeň v Mugelle.
• preteky sérií GP3 a GP2 sa tiež uskutočnia tento víkend. V každej sérii uvidíme silné jazdecké pole. V GP3 jazdia tento rok úplne nové vozidlá a niekoľko z nich obúva nový typ pneumatík.

Ďalšie veci, ktoré nás v poslednej dobe zaujali:
• v médiách zverejnené špekulácie ohľadne testovania nových pneumatík sú nepravdivé
• veľa tímov urobilo zmeny na svojich vozidlách, po prvýkrát s nimi budú jazdiť práve v Barcelone.
• o ochrane hlavy "aeroscreen" od Red Bullu by malo byť rozhodnuté do 1. júla


Viac exkluzívneho obsahu o F1 nájdete na Racing Spot: http://racingspot.pirelli.com/global/enww/racingspot
 


Vyberte preferovanú predajňu
Zatvoriť